قیمت و هزینه راه اندازی خط آبکاری

هزینه راه اندازی و قیمت خطوط آبکاری

تعیین قیمت و هزینه خطوط آبکاری به عوامل زیادی بستگی دارد برخی عوامل ممکن است چندین برابر هزینه ساخت و راه اندازی خط آبکاری را افزایش دهد از جمله :

نوع خط آبکاری 

اولین مورد در تعیین قیمت خط آبکاری و هزینه ها نوع خط آبکاری می باشد که یا به صورت خط دستی است یا بصورت خط آبکاری اتوماتیک ، معمولا خطوط آبکاری اتوماتیک دها برابر خطوط آبکاری دستی قیمت دارد و کاربرد ان موارد خاص می باشد .

نوع پوشش ابکاری

یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت و هزینه راه اندازی خط ابکاری نوع پوشش مورد نظر می باشد ، به عبارتی هر پوشش ابکاری خط مخصوص و مواد شیمیایی مخصوص خود را دارد .

و یا پوشش های تبخیر فلزات در خلا قیمتهای متفاوتی خواهند داشت . بطور مثال پوشش با تبخیر فلزات هزینه بسیار پایین تری نسبت به فلز تیتانیوم خواهد داشت و دارای تجهیزات متفاوتی هم می باشند .

برای مثال پوشش آبکاری گالوانیزه و یا خط ابکاری گالوانیزه ( فلز روی ) در مقایسه با پوشش خط آبکاری نیکل ( فلز نیکل ) اختلاف تجهیزات و اختلاف قیمت چندین برابر میباشد . چون در گالوانیزه فلز ( روی ) استفاده میشود و در دیگری فلز نیکل که ذاتا نیکل فلز گران قیمت تری است پس هزینه های بالاتری هم دارد. 

کیفیت تجهیزات آبکاری

نکته دیگر کیفیت و نوع متریال به کار رفته در ساخت خط آبکاری میباشد . به طور طبیعی هر مقدار کیفیت ساخت تجهیزات آبکاری و نوع مواد استفاده شده بالاتر باشد هزینه خط آبکاری و قیمت ان هم افزایش می یابد .

ابعاد و حجم خطوط آبکاری

در مرحله ساخت و راه اندازی خط ابکاری حجم و اندازه خطوط آبکاری نقش عمده ای در قیمت خط ابکاری و هزینه راه اندازی خط آبکاری را دارد .

به طبع هر مقدار اندازه و ابعاد و حجم خروجی بیشتر باشد مشخصا قیمت و هزینه بیشتری دربر خواهد داشت .

کیفیت مواد شیمیایی مورد استفاده

نکته بعدی در تعین قیمت خطوط آبکاری الکتروپلیتینگ استفاده از مواد اولیه با کیفیت شیمیایی در محلول های ابکاری میباشد . 

به هر مقدار کیفیت مواد اولیه شیمیایی بالا باشد طبیعتا قیمت محلول بالاتر و هزینه راه اندازی خط آبکاری افزایش می یابد .

توان رکتیفایر ها آبکاری

از دیگر مباحث تعیین قیمت خطوط آبکاری های الکتروشیمیایی بحث منابع تغذیه برای تامین جریان برق با امپر بالا در محلول می باشد. 

به هر میزان توان رکتیفایر ( تامین کنند جریان برق در محلول ) بالاتر باشد قیمت ان هم افزایش می یابد و در نهایت هزینه راه اندازی خطوط ابکاری افزایش می یابد .

کیفیت و غلظت محلول ها

کیفیت ساخت محلولهای آبکاری در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد . هر مقدار از مواد شیمیایی با کیفیت اولیه استفاده شود در کیفیت پوشش ابکاری تاثیر مثبت دارد و همچنین باعث افزایش قیمت محلول آبکاری خواهد شد . 

و به هر میزان غلظت و کیفیت محلول در هنگام ساخت پاییتر باشد هزینه ها و کیفیت پوشش ابکاری کاهش خواهد یافت .

نوع تجهیزات به کار رفته در خط آبکاری

نوع تجهیزات به کار رفته و تعداد ان مستقیما روی قیمت خط آبکاری و هزینه راه اندازی خطوط آبکاری تاثیر دارد .

برای مثال ادوات کنترل خودکار دما محلولهای شستشو و یا کنترل دمای خودکار محلول توسط تابلوهای برق خودکار و یا در مقابل ان استفاده از گرمایش سیستم دستی بر روی هزینه ها تاثیر مستقیم دارد .

استفاده از تجهیزاتی جانبی و گاهی ضروری مانند سیستم تهویه و یا سیستم تصفیه محلول ها ادوات برقی خودکار باعث تغییر در قیمت خط ابکاری خواهد شد .

مواد شیمیایی افزودنی در ساخت محلول ها

در ساخت محلول ابکاری معمولا از افزودنی های متنوعی استفاده و در حین کار اضافه می گردد که داری قیمتهای مختلفی و کیفیتهای گوناگونی میباشند که روی قیمت خطوط آبکاری تاثیر خواهد داشت